Ga naar de hoofdinhoud

Culemborg hittebestendig - meer groen

Van "Omgevingsvisie Culemborg"

Ga naar het project

Het ziet er naar uit dat we door de klimaatverandering te maken krijgen met lange en zeer hete zomers. Om de binnenstad leefbaar te houden en aantrekkelijk voor bezoekers stel ik voor om meer bomen te planten in de binnenstad en het aanwezige groen toegankelijker en aantrekkelijker te maken. Bijvoorbeeld het groen om de Grote-of Barbarakerk maar vooral ook het park achter het gemeentehuis. Maak dat park aantrekkelijk om te verblijven - recreëren, onder een boom zitten of liggen, mensen ontmoeten etc. Het ligt prachtig tegen de binnenstad met bomen en water. Het park is nu helaas een poepzone. Overal poep, het stinkt er en er ligt rommel. Het groen is niet echt aantrekkelijk om naar te kijken en ook niet gunstig voor insecten en dieren. Het plein tussen het gemeentehuis en de katholieke kerk is ook erg stenig en lelijk en dient nu vooral als onofficiële maar gedoogde parkeerplaats. Zonde toch? Ook deze ruimte is geschikt om er een groenzone van te maken waar mensen even kunnen zitten op een bankje onder een boom.

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld

Locatie

Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq
Powered by Esri